Sunday, August 08, 2004

Mimpi

Semalam aku tido, aku mimpi... payah nak mimpi.
Tapi aku mimpi semalam macam ada sebab aku masuk ke alam mimpi...
Aku mimpi aku mengadu...
Aku mimpi aku kongsi rasa sesal kehidupan lalu...
Pengalaman hidup aku, aku cerita dalam mimpi pada orang lain...
Macam aku jadi tukang cerita sahaja dalam mimpi tu...
Aku mengadu, aku merintih, aku tak banyak sosial masa aku dulu-dulu...
Mak ayah tak ajar aku sosial, jarang-jarang nak gi ziarah member...
Jarang-jarang nak ziarah gi umah pakcik, makcik, sedara, kawan bla bla bla...
Tapi aku tak pernah pun sedih dengan pengalaman lalu...
Pengalaman lalu membina aku hari ini...
Aku tak susah hati pun aku tak pandai sosial...
Walaupun orang cop aku, "Kalau ko nak tau pasal kawan, ko tanya kat Moeh."
Bagaikan mustahil aku tahu semuanya tentang kawan-kawan...
Pasal aku tak pandai bersosial...
Tapi, aku suka hidup sekarang...
Aku masih ramai kawan...
Aku masih punya privasi dalam hidup...
Aku masih punya hidup yang menarik...
Aku tak rasa aku perlu ubah untuk jadi sosial...
Tanak aku, nanti jadi soSIAL payah la plak...
Tapi semua hanya mimpi...
Cumanya aku tetanya, apa yang buatkan aku mimpi sebegitu?
Biarlah, ianya hanya mainan syaitan...
Yang pasti, hari ini dan sekarang, aku tetap hidup gembira...
Membina positviti dalam kehidupan...
Agar aku dapat terus melangkah dengan senyuman...
Langkah demi langkah, di malam hari masa untuk rehat jua...
Aku kena tidur (haha, kugelak sendirian dalam jiwa yang riang tang mana badanku keletihan)
Tima for bed, yeah!

JENGUK² HIDUP AKU KEJAP:
- siang tadi gi umah Bonda Wok kat area Bukit Bintang
- Bonda Wok buat makan, ntah Kak Long n Kak Ngah tau ke idak...
- lepas gi kenduri Radin a.k.a. xois semalam, baru la aku cuba pegi umah Bonda Wok...
- semalam la baru tau jalan ke umah Bonda Wok, balik umah mak kata Bonda ajak datang makan tu sebab gi makan tadi kat umah Bonda...
- Bonda Arah pun datang, Kak Ecah pun ada siang tadi...
- Kak Ecah tak habis la ngajak datang umah, "Moeh, nanti sebelum balik (ke US) mesti kena bawak mak datang umah Kak Ecah, tau!," sudah, aku mengangguk tapi ntah bila kan sampai...
- Nak jgak pegi umah Kak Ecah, aku azam nak kena lebih rapat dgn sedara, pasal aku pasti miss hari keluarga keturunan Wan Ibrahim b. Wan Tanjung 20-22 Ogos nanti...
- Aku takleh mengeluh sebab aku tak dapat tunda flight pasal dah konfem 20 Ogos...
- Cemburu juga, katanya ada kerabat dari seberang pun nak datang.... ah tidak, aku takleh mengeluh... aku pasti miss peluang jumpa beberapa generasi....
- Aku kena balik sambung belajar.. ah sudah, baik aku tidur dulu... waha, tup mata lagi best.... aku pun nak dapat "tauliah TLDM" tu sebab kena tidur...

salam buat hari ini -dot-
_____________________________
Tanak aku hidup dibuai mimpi semata

0 Comments:

Post a Comment

<< Home