Saturday, July 31, 2004

Majalah 3 tadi

Tadi tengok Majalah 3 (M3) pasal upacara ada istiadat (yang aku sebenarnya macam tak berapa nak folo sebab tu aku tak hadir pun, sebab adat-adat ni aku tak berapa setuju pasal arwah Tok lebih pentingkan agama dari adat). Tapi, Ayah Long aku ni dia memang lain sket sebab tu ada la menda-menda macam yang disiarkan oleh M3 tuh. Siap tunjuk kubur kerabat-kerabat semua yang aku pun baru je ziarah balik kampung bulan 6 aritu. Pastu kebetulan masa aku balik kampung aritu aku dapat la beberapa gambar (seperti di bawah ni, ada lagi yang lain tapi aku share sket2 je la haha).



Gambar ni dari umah Ayah Long masa dia angkat sumpah depan Sultan Pahang bulan 5 aritu (tak silap aku la bulan 5)



Bendera ni kata Ayah Embong tak pernah dipakai oleh arwah Tok aku sebab dia tak suka megah, bendera ni la dipasang masa majlis Ayah Long aku tu yang dipapar oleh M3



Dari pagar ni la derang berarak macam aku tengok dalam M3 tadi, ni pintu pagar kampung aku sebenarnya, selalu tup pagar tanak kasik lembu masuk



Jambatan ni merentas Sungai Jelai yang dipapar oleh M3 tadi



Ni gambar banjir masa mak aku kecik dulu, aku amik gambar ni kat kedai Cina yang juga dipapar oleh M3... ceh, aku ambik gambar ni dulu dari M3 sebab aku amik ni bulan 6 masa aku balik kampung aritu :p


___________________________
Apa ada keturunan? Kata pepatah arab, buat apa bangga dengan diri tapi banggalah dengan apa yang ada pada diri sendiri

0 Comments:

Post a Comment

<< Home