Saturday, July 24, 2004

Tengok TV

Siang tadi tengok Remaja, ada la plak keluar pasal US, dipaparkan tentang Midwest Games 2004 yang pastinya aku tak hadiri sebab aku dah pun berada di Mesia tatkala tu. Tapi, takpe sebab rasanya takde yang menarik hati sangat untuk turut serta menyertai Midwest Games 2004 tahun ini disebabkan adanya urusan yang lebih penting, jadinya kupulang ke Mesia lebih awal.

Dan malam ini, baru je aku tengok Majalah 3 tadi, paparan minggu depan tentang upacara adat istiadat untuk paklong aku yang diadakan di kampung aku weekend lepas. Aku tak pergi walaupun aku berkeinginan tapi sebab ada hal lain juga membuatkan aku tak dapat hadir upacara adatistiadat tu. Adat istiadat apa? Tengok la Majalah 3 minggu depan ye, masa tu aku pergi ke Kedah tu la hehe tu sebab la aku tak hadir ke kampung. Tu la, sape sangka ada TV3 buat rakaman upacara tu. Aku kalau pergi pun hanya teringin nak tengok upacara adat ni je sebab aku ni memang sah jahil adat haha. Sebab aku pun miss upacara tu, nak tanak aku pun kena tengok la Majalah 3 minggu depan.

Minggu lepas, ada gak baca pasal satu artikel dalam Mastika, kaitan dengan hantu kat satu gua di taman hutan Kuala Lipis, Pahang. Katanya ada hantu Tok Raja Ali, terkejut badak aku baca tajuk artikel. Larian anak la aku mencari mak, untuk apa? Untuk dapat pengesahan la, pasal Tok Raja Ali ni sah nama kerabat-kerabat belah mak aku. Dah kalau nama Tok Raja tu memang biasanya famili keturunan belah mak sebab nama tu pun arwah Tok aku pun dapat. Dan minggu lepas, giliran paklong aku plak mewarisi nama tu.

Hmm... oleh sebab aku pun dah takde apa nak dikongsi, takat ini jela dulu. Aku nak letak gambar baru plak kat album gambar...

_______________________________________
Aiseh... pakcik makcik sedara mara masuk TV la... melepas aku hehe ;p

0 Comments:

Post a Comment

<< Home