Saturday, April 17, 2004

Guruh

Aku tak tido lagi. Aku dengar bunyi tingkap bilikku bergoncang. Grrrr.... fuh, seramm!! Ingat angin kuat mana menggegarkan, rupanya dentuman guruh begitu kuat sampai bergegar tingkap bilik. Lamanya tak dengar bunyi guruh. Milwaukee sekarang ni sedang dilandang hujan, tak sangka pula ada guruh berdentum menunjukkan garangnya untuk beberapa ketika. Apa yang aku patut kata? Rasa nak sebut SubhaanaLLAH sebab begitu lama tak dengar bunyi guruh... bezanya sini dan sana.... guruh pun boleh membezakan... ni la yang mak cakap dolu-dolu, mak kata kat negara orang mana ada guruh kuat macam kat negara sendiri.... cenggitu rupanya... patut la aku sendiri jadi terkejut bila dengar bunyi guruh yang begitu garang kat sini... Padahal aku rasa sama garangnya di Malaysia, cuma mungkin sudah agak lama telinga aku tak menerima gendangan hasil dari dentuman guruh seperti yang kudengar tadi... subhaanaLLAH :)

______________________
Guruh pun boleh jadi reminiscent memori....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home