Saturday, April 10, 2004

IQ


Teruknya la IQ aku. Kawan aku lagi bagus dari aku. Terjumpa kat Chemat's journal about this IQ test kat tickle.com. Aiseh, takde la tinggi mana IQ aku, patut la aku tak pandai macam orang lain ;p Banyak lagi aku kena belajar nih.

_______________________


Congratulations, Abdul!
Your IQ score is 126

This number is based on a scientific formula that compares how many questions you answered correctly on the Classic IQ Test relative to others.

Your Intellectual Type is Visual Mathematician. This means you are gifted at spotting patterns - both in pictures and in numbers. These talents combined with your overall high intelligence make you good at understanding the big picture, which is why people trust your instincts and turn to you for direction - especially in the workplace. And that's just some of what we know about you from your test results.

_______________________


Lupa plak nak sambung citer pasal tumbuh gigi geraham. Kaunselor @ Bu Zai dulu pernah kata,

      "Kebiasaannya pertumbuhan anak-anak (atau manusia secara umumnya) hanya sampai umur lebih kurang 18-21 tahun. Bila mana pertumbuhan fizikal yang telah lengkap akan disusuli pula pertumbuhan dari segi dalam, dalam erti kata lain rohani dan emosi. Pertumbuhan dalaman ni kalau kamu nak tau dah ke belum, check dan bilang jumlah gigi kamu cukup ke idak 32 semuanya? Kalau ada yang belum tumbuh lagi, maknanya emosi atau dalaman dia belum bertumbuh lagi. Kalau yang dah tu, maknanya pertumbuhan dah lengkap."

Bila renung balik, takkan aku baru nak matang kot hehe. Yela, baru je tinggalkan alam belasan lebih kurang setengah tahun yang lalu, dah masuk pun alam puluhan ni. Takleh nak perasan muda dah, tapi dalaman kena ada jiwa muda baru la semangat :D So, bagi sesiapa yang gigi gerahamnya yang belakang tu tak tumbuh lagi, dia tak matang!! hehe macam ye je :p Sakit ke tumbuh gigi? Tengok orang la, ada yang sampai demam. Tak sedap badan pun ada, yang lagi tak sedap ialah tak sedap makan nak telan sakit tekak dan gusi nak kunyah lagi la terasa perit. Tapi, biasa la, nikmat makan tu ditarik seketika. Time for retreat back untuk seketika dan perhatikan kembali diri kita yang selalu alpa dan leka. Moga tempoh sakit ini adalah sebagai satu masa pencuci dosa. "Allahumma ighfirliy" :)

_________________________________________
Ada orang bersyukur bila diuji kerna ujian adalah tanda kasihnya Allah pada hambanya
Adakah aku bersyukur bila diuji?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home