Friday, April 09, 2004

Diet

Dapat email dari member kawaih kat Pennstate nun sana... kawaih berterima kasih la kat deme pasal forward kat kawaih... haghap deme dengan ghodong2 kat sana sihat belake yerr...

___________________________________


Assalamualaikum warahmatullah. ( Forwarded email )

Ceramah dari Ustaz Abdullah Mahmood. Ustaz ni memang tak kedekut ilmu. Ada aja tips2 yg berguna yg akan diberi kepada sesiapa yg hadir ceramahnya.Tak rugi kita mendengar ceramah kawan2!

Ada sedikit ilmu yg ingin saya kongsi bersama dengan kawan2 semua. Rupa2nya tanpa kita sedar, dalam makanan yg kita makan sehari2, kita tak boleh main balun aje. sebab itulah terjadinya penyakit kencing manis, lumpuh, sakit jantung, keracunan makanan dan lain2 penyakit apabila kita telah tua nanti.

Apabila kawan2 telah mengetahui ilmu ini, tolonglah ajarkan kepada yg lain2nya. Ini pun adalah diet Rasullulah SAW kita juga. Ustaz Abdullah Mahmood kata, Rasullulah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya kerana pandai jaga pemakanannya sehari2. apa kata kita ikut diet ini kawan2. tak payahlah susah2 makan pil untuk kurus. Insyaallah kalau kawan2 ikut diet Rasullullah ini, Garenti kawan2 takkan sakit perut ataupun keracunan makanan.

Jangan makan SUSU + DAGING
Jangan makan DAGING + IKAN
Jangan makan IKAN + SUSU
Jangan makan AYAM + SUSU
Jangan makan IKAN + TELUR
Jangan makan IKAN + DAUN SALAD
Jangan makan SUSU + CUKA
Jangan makan BUAH + SUSU KOKTEL

# JANGAN MAKAN BUAH SELEPAS MAKAN NASI , SEBALIKNYA MAKAN BUAH TERLEBIH DAHULU, BARU MAKAN NASI

# TIDUR 1 JAM SELEPAS MAKAN TENGAHARI.
# Jangan Sesekali Tinggal Makan Malam. Sesiapa Yg Tinggal Makan Malam Dia Akan Dimakan Usia & Kolestrol Dalam Badan Akan Berganda.

Nampak memanglah pelik... tapi, kalau tak percaya... kawan2 cubalaa... Ianya takde lah dalam jangka masa terdekat nie....Ianya berkesan bila kita sudah tua nanti.

Wassalam.


___________________________________


Jagalah kesihatan kerna itulah hak pada diri. Ikutilah sunnah kerna itulah cara hidup yang sesuai dengan fitrah :)

p.s. bila kawaih bace pasal susu + daging taleh makan sekali tu, macam cara pemakanan Jews (Yahudi) la plak...
____________________________
Cara kesihatan kat atas boleh jadi sumber idea untuk pepara dokter kita sebagai bahan kajian :)
Manusia adalah "tikus makmal" dalam dunia sains sosial tetapi adakah manusia benar-benar dianggap tikus makmal dalam dunia sains hayat???

0 Comments:

Post a Comment

<< Home