Tuesday, June 22, 2004

Sabar

Ya Tuhan,
Hari ini aku ditengking kerna salah aku tiada hikmah dalam menegur...
Payah ku kumpul keringat menegur insan yang lebih tua...
Tapi yang hinggap pada telingaku hanya teriakan...
Aku tahu aku silap kerna aku gopoh melepaskan rasa di jiwa...
Kerna itu aku diketuk kembali kerna tiada hikmah...

Ya Tuhan,
Berikanlah hikmah dalam diri ini...
Agar ku mengerti erti hidup sesama manusia...
Menghalang prejudis insan yang buta...
Aku tahu payahnya merubah...
Aku akui aku silap kerna aku tiada sabar...
Berilah padaku Ya Tuhan, berilah sabar dalam diriku...
Sebagai membina hikmah dalam diri ini...

_________________________
Terima kasih buat teman yang selalu menenangkan jiwa tatkala dada memendam rasa berang... Hanya Tuhan dapat membalas jasa baikmu =)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home