Thursday, September 08, 2005

Mak aku kata, orang yang bulu idung dia berjuntai pemalas orangnya. Tapi, rata-rata orang yang bulu idung dia sampai terkeluar yang penah aku jumpa, aku tengok orangnya jenis selamba. Dia tak ambil peduli apa orang lain kata, tu sebab dia tak kesahkan pasal penampilan dan gaya. As always, Mom will be the one yang selalu sebut tentang watak dan penampilan. That is why sampai la besar pun, taknak aku tengok muka kat cermin nampak bulu idung terkeluar. Selekeh aku kata kat diri aku kalau aku nampak macam tu. Keluarlah satu eksesais yang bakal mengeluarkan air mata, iaitu cabut bulu idung. Sape berani? Cabut je bulu idung dengan sentap. Peh, nanti kuar air mata, sedih pasal bulu idung tak dapat cabut tapi sakit kat dalam idung haha. Kalau malas sangat, trim la pakai gunting. Hatta kalau pegi kedai gunting rambut kat mesia pun ada servis potong bulu idung, buat sendiri je la takde la malu kat tukang gunting rambut bila ada taik idung melekat haha.

Ish, apa aku citer ni. No... this is important. Kemas dan bersih amat diutamakan agama. Cuba bayang pak imam bulu idung berjuntai, hish nak menengok muka pak imam pun tak hingin. Penting to those yang berdepan dengan orang ramai, which each and everyone of us pasti buat iaitu bersosial la. So, first impression from others tu yang penting. The first glimpse gives a simple picture of who you really are. If you are lazy and care not about appearance, from the first glimpse, people can tell. Sape suh jadi Asian, kat bulu idung dah kaler itam. Kalau jadi orang putih, bulu badan kaler emas tu hahahaha. The same thing goes bila aku pegi kelas, pastu ada benang kaler emas kat baju aku bila aku duduk. Cis, rambut minah saleh mana yang gugur, dah la buruk plak tu (nak kata rambut itam lagi lawa :p). Tu orang kafir, pegi kelas pun macam baru bangun tido. Pakai selipar, fesyen pun memang macam baju tido. Hampes. Muslims tak patut la macam tu, at least kita tunjuk how eager we are attending class.

Hari ni, aku kena lagi. "Do you like subs?" "Yes," aku cakap je la aku suka, memang pun :p Lecturer aku ni, mentang-mentang dah tau aku Muslim, pasal aritu dia pnye soklan pasal beer kat aku tak menjadi pasal aku kata aku tak minum. Terus dia tau aku Muslim, pastu bleh dia tanya wiski aku minum tak. Jangankan beer, wiski pun aku tak minum. Tu yang kena lagi tadi, pasal this time dia nak sebut pasal pizza, ye la kalau-kalau aku tak makan pizza, bleh la bedal subs (ntah apa beza pun). Pastu dia sendiri paham-paham kalau aku makan pizza, aku takkan makan yang pepperoni pnye. Sah-sah la... tau takpe...

Wah, dah dekat 6.20 pagi waktu mesia ni. Mana orang lain ni? Aku sorang je ke yang berjaga? Hehehehe... macam la aku kat Mesia. Apa pun, kena la ucapkan kat diri sendiri, moga panjang umur murah rezeki. Thanks to the one yang sent gifts and cards, you are so nice!

____________________________
Awal sem lagi dah banyak kerja, ni yang buat aku malas... padahal dah senior year :D

0 Comments:

Post a Comment

<< Home