Tuesday, February 22, 2005

Sejak aku masuk Sunway, aku rasa aku benci gila pakai sebutan ana-enta-enti-entum sumer ni pasal aku rasa cam ada boundry, padahal aku tak patut rasa macam tu... pasal aku rasa aku bukan dalam dunia sebenar... aku rasa aku dalam dunia ideal yang jauh untuk kecapi pasal perangai orang yang pakai ana-enta-enti macam haram.

Suka lagi aku kalau orang bagi salam taip atau tulis sekali pun tapi dieja penuh, bila tulis penuh dijawab pendek ni aku memang benci ah. Konon la belajar adab salam, dah tau ada salam diajar untuk jawab sama baik dengan yang memberi, kalau tak sama baik pun kena lagi bagus dari apa yang diberi. Kalau disebut assalamu 'alaikum paling kurang dijawab wa'alaikumussalam, dan lebih baiknya tambahla lagi dengan warahmatullah, lagi bagus lagi tambah lagi wabarokatuh dan lagi bagus lagi waridhwaanuh dan lagi bagus la wamaghfiratuh dan seterusnya...

Balik tido la orang pakai ana-enta-enti ni... nyah dari hidup aku!

_________________________
Hui, apasal garang-garang ni? Nak sampaikan mesej kena berhikmah? The hell with hikmah, ada masa kena cakap kasar jgak... watchaaaa!! (hehe no heart feelings, peace!)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home