Sunday, September 26, 2004

Rupanya

Pengalaman hari ini pernah dilalui oleh mak dan ayah...
Ini juga yang aku lalui...
Tertanya di hati kenapa begini?
Memang realiti orang kita kebanyakan begitu...
Kita tak buat kita dipersalah...
Memang itu sikap orang Melayu...
Ramai bersikap mengambil kesempatan...
Mereka lambat melihat realiti
Mereka hanya tahu kehendak diri...
Keadaan orang lain apa perlu peduli...
Yang penting aku senang hati...
Ingin kuteriak pergi mampus la dengan senang hati...
Melayu memang begini...
Bangsa yang lupa diri...
Apa boleh kata, aku sendiri pun orang Melayu...
Agaknya aku sendiri lupa diri...
Ah tidak, aku tak mahu jadi macam Melayu kebanyakan...
Aku tak mahu pegi mampus dengan senang hati...
Aku mahu hidup dalam realiti...

Kesihan pada diriku sebab dah tak mampu nak rasa kesihan mereka...
________________________________
Kalau aku benci Melayu bermakna aku benci pada diriku sendiri? Huh, what a paradox!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home