Saturday, May 08, 2004

Lucky Ordinary day...

Just came back from 'memangkuk' lagik. Addictive? Yup, memang ketagih dah men bowling nih... 3 frames tadi semua atas par (par 130)... 170-138-171 wohoo!! alhamdu liLLAH!!! yeash... gembira juga dapat bersama kawan-kawan sebab hari ni agak ramai yang main, 8 of us semua main best punya baling... Mostly semua above 100... menarik gak main tadik, agak lama dah tak keluar ramai sesama....

Hosmet tengah kemas beg, he'll leave Milwaukee tomorrow and he'll be leaving this state on Monday from O'Hare Intl. Airport, Chicago. Aku pun, tengok dia geladah beg, aku bukak jugak beg aku. Huhu, terpacul perkataan, "Bodohnye!" Nape? Pasal ada satu baju ala jaket yang ada dalam beg yang tak pernah aku pakai. Mana aku dapat pun aku dah lupa, tapi baru hari ni aku sarung. Ceh, buang karan aku bawak selama ni, tak perasan la plak. Lepas ni aku pun nak tiru kawan aku kemas beg, tapi aku ada barang apa pun nak isi, lain la macam hosmet aku yang nak balik tu, walaupun agak sempoi tapi ada jugak la barang dia nak bawak. Ntah la labu, apa lagi, kalau dah kosong, namanya esok la masanya mencari barang untuk penuhkan beg. Boleh penuh ke labi? Ntah la labu. Yang pasti esok nak pegi shopping kat Lakeview and Gurney Mill shopping mall, 2 spots menarik untuk mencari barang bagi kami yang bermastautin kat Milwakee nih.

Okeyh, nak belek lagi beg. Tali leher yang aku bawak pun tak pernah nak pakai. Tali pinggang kaler hijau (bengkong la, apa da!) pun aku tak pakai, suit kaler hitam (baju silat la, apa da sekali lagik!) pun sama, bawak je. Ntah bila la nak pakai, baik hantar balik soh adik-adik pakai, tapi macam derang nak je. Hei prebet, baju hitam tu baru lagi, pakai je jangan komen-komen. Aa yai, Sir!!

Masa untuk melelapkan mata untuk menanti hari esok yang lebih ceria.

_________________________________


Sedikit kekongsi:
Stop spamming and forwarding... bagi yang suka forward, terima kasih la saya ucapkan pada kalian yang begitu baik hati. Satu! Jangan la kasi menda macam untuk friendship ke pebenda macam tu, pasal pe? Kalau forward kata kawan baik la, nanti kalau dapat balik kiranya ada circle itu la ini la, dah la ye, kalau ada menda camtu takyah la, kalau ikhlas taip sendiri, bukan tak nak la, cuma ada benda lain yang lebih penting boleh buat. Cuma kalau nak buat jugak tak kesah, kalau saya dapat la kan, saya akan cari satu button kat button tu ada huruf D.E.L.E.T.E. maksud dia salam bahagia. Kalau kamu orang suka nak memanjangkan sesuatu kat saya, tiru macam ayah saya, dia panjangkan kepada saya update dari forbes.com tau ke apa itu forbes.com? Haaa pi carik sendiri... baru ni ada cerita terbaru pasal TV 3D, orang boleh rasa macam 3 Dimensi la tengok TV nanti, tunggu la dalam beberapa tahun nanti teknologi tu akan dikomersialkan. Mana tau? Pi la baca kat forbes.com tuh, maleh la nak citer huhu. So benda nonsense ni kalau rasa nak gak panjangkan, make sure jangan letak alamat surat elektronik saya ye? Wal-terima kasih bel-banyak la ye... okeyh... tu je... tiru macam ayah saya okay? Akhir kata... woopsss, jap2... there is one more thing, kalau dapat menda macam "Kalau tak forward, anda &)&)*((@#*(&#@, dan kalau anda forward anda telah menunaikan sesuatu yang bla bla bla..." Dah-dah, kalau forward sebab kena ugut takyah la ye, buang karan... kalau baik hati, pegi potong bab tu pastu forward... forward dengan hati dan niat yang ikhlas.... Saya sendiri pun cuba untuk mengelakkan buat begitu, kalau saya terbuat tegurlah saya ye.... Saya rasa saya tak dapat nak pastikan niat di hati 100 peratus ikhlas bila dah baca ugutan sebegitu... Tak perlu nak disindir begitu, straight forward je... "Ini apa yang saya dapat semoga bermanfaat"... cukup la, kalau nak gak suh forward, cakap la dengan nada tanpa ugutan, okay? baik letak "Buatlah sesuatu dengan ikhlas" kat hujung sekali, tu lagi baik.... astaghfiruLLAH, aku pun tak baik mana... cuma harap kita boleh elakkan benda camni yang agak buang masa dan agak menyemak bila dah terlalu panjang... Buang karan, walaupun saya akui saya sendiri baca....

Tegur saya kalau saya lupa, okay? Benda baik tu kita buatlah dengan baik, mula baik dan akhir pun baik tanpa sebarang ugutan yang agak merosakkan niat suci murni seseorang yang ingin berkongsi perkara kebaikan dan kebenaran. Jangan percaya pada sumber dari email, kerna banyak dah menda-menda yang dah jadi tahap rumors or hearsays, muak dah... okay, wassalam

__________________________
Selamat malam pagi buta dari Milwaukee

0 Comments:

Post a Comment

<< Home