Saturday, February 21, 2004

Strange

Tadi ada terbaca hadith berikut. Rasa best sebab sesuailah untuk dipahat dalam diri, yela sebagai motivasi diri dalam ketersepitan di antara 2 dunia, dunia asal yang membina diri ini juga dunia sekarang yang diri ini tengah hadapi.

The following hadith of the Prophet (saas) is an example of his submission:

"Strange are the ways of a believer for there is good in every affair of his and this is not the case with anyone else except in the case of a believer for if he has an occasion to feel delight he thanks [Allah], thus there is a good for him in it, and if he gets into trouble and shown resignation (and endures it patiently), there is a good for him in it."
:::Source: Sahih Muslim, Book 41, Number 7138:::

Dalam susah atau senang ada kebaikan untuk kita. Yakinlah, teruslah berusaha. Bangkitlah. Insha-Allah, kita takkan kecewa selagi mana kita tidak putus asa untuk berusaha. Tawakkallah (wakilkanlah ALLAH) kerna DIA Maha Mengetahui segala apa yang terbaik bagi kita. Percayalah, percayalah pada DIA sepenuh hati kita, kita takkan dikecewakan. Kerna inilah jalan dan cara kita. Inilah kemerdekaan kita, kita bebas merdeka dari kerisauan akan apa yang bakal menimpa kita. Kita berusaha dan kita yakin DIA akan menentukan segala yang terbaik untuk kita. Redhalah kita kepada DIA dan DIA akan redha kepada kita, inilah sikap kita :)

"Mana lah ada rasa tersepit, bahkan aku bebas merdeka!! Aku bebas.. aku tenang kerna aku punya DIA" =)
__________________________________
Tiada yang merisaukan kita jika kita benar-benar hidup sebagai Muslim, kerna diri kita tenang dan bebas merdeka... kita tak merasa terkongkong, tetapi kita rasa senang hidup begini, hidup kita aman dengan mengejar keredhaanNYA. Kita tak risau apa manusia kata, kita risau apa yang DIA akan kata bila kita bertemu DIA.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home