Monday, February 02, 2004

'Aidil-Adha in Milwaukee...

Semalam solat raya kat Da'wa Center, katanya mesjid tu tempat Muslim African sebab tu ramai saudara kita dari Afrika berkunjung ke sana. Loghat khutbah tuan imam pun, perasan lainnya sebab tak sama dengan local people. Habis solat, sesalam sebentar, terus je beratur kat tepi meja. Buat apa? Amik Dunkin Donut satu dan air tin. Lapar pagi tu sebab tak makan sebelum keluar. Lerr nape tak makan? "Kan sunnah tak makan sebelum solat raya Eidul-Adha,"... ooo ye ke?? =)

Balik solat raya, terus naik umah atas. Makan apa? Jamah menu yang ada... inilah antara menu yang sempat dijamah pagi raya semalam :D


Lemang dan rendang daging pun ada kat US? hehe, biasa la ;p Kek 'spunge' ni nak kena belajar nih sebab sedap Abang Man buat :)


Lepas tu petang, ke rumah Brother Soperi. Ada la buat takbir dan sedikit makanan untuk dijamah (banyak jugak semalam makanannye ;p). Dapat juga makan kuih raya, ala kuih kacang yang ceroi tu ala ntah apa nama dia, yang tau kuih kacang yang senang hancur tu... hehe tau makan je :p

Kat umah Brother Soperi, tau je la kan si Uqbah yang tegur masa kat mesjid pagi tadi mula la datang mengacau. Mana taknya, dia kata nak aku nampak aktif pasal tengok muka aku 'toye' semacam je pasal baru bangun tido (hehe)... pastu apa lagi, kerja kacau budak aku tak la berjalan sangat pasal aku letih, tapi sempat la angkat Aniq anak Abang Mat (jiran aku). Tapi, Aniq angin sikit time kat umah Brother Soperi semalam (tapi lawak plak, pasal tetiba je dia main janggut semua orang masa aku angkat dia, especially aku pnye janggut la, nakal gak dak kecik nih -memang nakal pun :p).

Hmm, lastly, inilah muka bebudak kecik Milwaukee yang datang semalam. Naper la dak-dak kat Milwaukee ni comel dan cute, tapi best hehe...


Dari kiri: Dina (kakak Aniq @ anak Abang Mat), Samantha@Sammy (anak pasangan Indonesian Sister with a local brother -rasanya la si ayah American) dan Uqbah (Anak Brother Soperi)


_______________________________
Dah 2 kali tak merasa suasana raya dengan sambutan korban mahupun aqiqah, syahdunya teringat suasana korban di surau dekat umah dulu...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home