Saturday, October 25, 2003

RAMADHAN YANGKU NANTIKAN

Penantianku padamu wahai Ramadhan takkan berlalu, telah lama aku menantikan saat ini, saat kita dipertemukan kembali. Aku merindui belaianmu Ramadhan, aku rindu saat manis aku menangis bersamamu. Ramadhan, kejutkanlah aku lagi untuk menghadap Yang Maha Esa bila mana aku tertidur, ingatkanlah diriku kepada Yang Maha Pengasih bila mana aku terlupa, sedarkanlah aku untuk merintih kepadanya bila mana aku bagaikan berputus asa. Denganmu ya Ramadhan, aku lagi untuk mendamba kasih Ilahi. Seperti biasa, denganmu ya Ramadhan aku mengharap nur hidayah Rabbi, denganmu ya Ramadhan aku mengharapkan rahmat ar-Rahmaan, denganmu ya Ramadhan aku mengharap maghfirah ar-Rahiim, denganmu juga inginku bawa mati sebagai bukti amalanku kepada Maaliki.

Ramadhan, engkau membuktikan betapa kasihnya Ilahi, betapa pemurahnya Ilahi, betapa penyayangnya Ilahi, mampukah aku membalas pemberian Ilahi ini? Bantulah aku ya Ramadhan, bantulah aku untuk mendapat redha Kekasihku Yang Maha Agung lagi Maha Bijaksana. Berikanlah aku kekuatan untuk meningkatkan amalan di dalammu ya Ramadhan, janganlah engkau berlalu pergi tanpa mendidik aku untuk lebih menginsafi akan kekerdilan ini. Janganlah engkau berlalu begitu saja hai Ramadhan. Jangan engkau biarkan aku kelihatan lemah dalam pertemuan kali ini berbanding pertemuan kita dahulu. Marilah ya Ramadhan, aku bagaikan tak sabar menanti ketibaanmu. Ahlan ya Ramadhan, marhaban ya Ramadhan....

Selamat datang ya Ramadhan, sama-sama kita bersyukur kerana masih dipertemukan dengan bulan mulia ini. Laka al-hamdu ya Allah.


___________________________________________
Moga Ramadhan tahun ini meriah buat semua

0 Comments:

Post a Comment

<< Home