Tuesday, October 26, 2004

WIRED
Tak sangka gak UiTM ni lagi canggih dari universiti lain. Kata member kolej Jati dah jadi wired sebab dah ada sambungan internet. Bagus jugak... cuma terfikir macam mana orang kita akan manfaatkan kemudahan yang ada.

Hopefully, one day most campuses kat Mesia akan dapat akses internet yang lebih baik macam yang UiTM dah lakukan. Imagine IPTA yang galakkan buat research tapi resources nak dapat sikit punya payah. Tanya pelajar di UIA, bagus tak internet connection di UIA? Tanya UUM, macam mana kemudahan internet di makmal komputer mereka? Seakan UIA jugak dengar ceritanya, 2 universiti ini jauh dari kawasan bandar, dekat kawasan hutan, sebab tu orang kata connection internet kat 2 universiti ni tak berapa bagus.

Heh, I'm not sure how bad it is for the students in both univ's, but the stories i heard tell me it is like hell getting access to the net, rather get back and access the net at home... tu solusi yang ada untuk pelajar-pelajar yang ingin berusaha untuk mendapat akses internet yang lebih baik dan puas hati.

Hmmm apa tindakan pihak universiti? Apa yang kerajaan kita sendiri lakukan untuk membantu menyediakan perkhidmatan lebih baik kepada rakyat yang bergelar pelajar??

__________________
Let's just sit and see? or what should we do? Don't you guys wanna shout this issue into the ears of the authorities??? Let's shout!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home