Saturday, October 23, 2004

Degil Bangat

Dah tau silap, tak pandai nak urus, orang lain plak yang kena. Tuding la jari pada diri sendiri. Tu la yang kurangnya sekarang, jadi pemimpin pandai nak mengaku salah tak pandai. Apa punya pemimpin... "Ini bukan salah saya, ini salah kompeni yang saya senaraihitamkan seperti bla bla bla... saya tak salah, yang saya tau orang lain yang salah... mereka salah saya highlight (senarai hitam), saya salah orang lain jangan highlight sebab saya tak salah, saya bukan orang biasa..." Wahlau...

Satu hal lagi, "Saya tanak dedahkan politik wang nanti abis periuk nasik rakan sepolitik saya," balik tido la pemimpin macam ni... orang nak dedahkan kepincangan dalam sistem pentadbiran demi kebaikan ramai, buat apa nak kesah dengan periuk nasik derang yang penipu? Yang buat tu setan, yang sorok tu terlebih la setannya... ceh...

_________________
Ragam pemimpin yang degil... macam ni la... takkan yang dipimpin buta buat dek je... "tu bukan hal aku.." abis ingat pemerintah je ke yang bertanggungjawab tentang hal kepemimpinan negara? Pemimpin sebelum naik dulu pun dipimpin juga... sedarlah!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home