Tuesday, December 23, 2003

Perjalanan Hidup

Hari demi hari dirasakan kerja tu mendatang dengan mendadak. Kerja yang tak pernah diduga akan dilakukan waktu cuti² sekolah ni. Rancangan awal untuk belajar itu ini pun tak berjalan kerna masa tak digunakan dengan optimum. Antara benda best yang penah dilakukan adalah main Final Fantasy 10, main Prince of Persia version cik cube Joe, praktis guna pen mouse dapat la sedikit sebanyak buat kartun² yang buruk. Tahap beginner la katakan. Semalam pun berkesempatan beli drawing instrument tapi beli pensel dia je sebab sketch book dah la ada cuma tak tersentuh. Kena gaya nanti memang nak kena praktis lukis nih, nak lawan "Abe" member dari sunway college dulu. Boleh kan Abe, kita fight okay?

Kejap lagi perjalanan hidup merentas benua akan dimulakan sekali lagi. Bulan Jun lalu kami 'sekeluarga' Marquette merentas ribuan batu menuju Florida semata-mata kerna ingin menjejakkan dunia fantasia di Disneyland kat Orlando. Lebih dari sehari masa diri kami semua diberadakan di dalam perut kereta dan van. Naik muak kalau jadi passenger, betul ke kawan2? Saya ni drive sambil minum Gatorade kaler biru, SEDAP!!! Masa balik, tak sorang pun jaga melainkan driver (saya la tu), terlalak la kesorangan bersama radio yang menemani kesunyian, yang lain semuanya lena dibuai mimpi, jeles seketika hehe... Tak mengapa, perjalanan hari ini pasti bukan begitu kesudahannya. Dahulu hanya drive berpermit kini tiba masa drive berlicense, yeah!

Teman², sahabat², adik abang kakak semua, diri ini mohon ampun dan maaf. Moga perjalanan ini selamat dan kita dapat bertemu kembali. Moga kalian juga selamat dalam perjalanan hidup sehari-hari. Doaku buat kalian.

Tiba masa menggerakkan diri. Insha-Allah catatan ini bukan di sini noktahnya, masih ada masa lagi untuk meneruskan koma yang akan menutupi catatan ini. Hari esok pasti ada jika DIA izinkan :)

wassalam

0 Comments:

Post a Comment

<< Home